המדריך של WEB CEO

פרופיל קישורים - בניית קישורים חד סטרית

1. בתחילת העבודה על פרופיל הקישורים ודאו כי כתובות ה-URL של האתר בנויות בצורה מיטבית לקידומן לראש התוצאות.

כלי עזר: בדיקת איכות קישורים נכנסים

קישורים הם הבסיס לדירוג גבוה של האתר. ישנם קישורים טובים ואיכותיים שיכולים לשפר את דירוגי האתר שלכם וישנם כאלה לא איכותיים שיכולים להיות הרסניים בקשר לדירוגי האתר. לכן, אנו ממליצים להשתמש בכלי בדיקת איכות הקישורים על מנת להעריך את איכות פרופיל הקישורים שלכם.

 

2. בקשו קישורים ממי שהזכירו אתכם ולא קישרו לאתר שלכם.

חפשו מאמרים, אתרים או פוסטים המזכירים את שמכם הפרטי או את שם העסק שלכם, אך אינם מקשרים אל האתר שלכם; שלחו דוא"ל למי שהזכיר את המותג שלכם ללא קישור ובקשו ממנו להכניס קישור לאתר שלכם.

טיפ: ודאו שאתם יוצרים פרופיל קישורים טבעי ושימו לב היטב לטקסט העוגן שבו משתמשים האתרים על מנת לקשר לאתרכם, כדי שגוגל לא תעניש אתכם.

 

3. בקשו מהלקוחות לקשר לאתר שלכם.

בקשו מספקים, נותני שירות, לקוחות ועסקים משלימים קישורים לאתר האינטרנט שלכם. זה מצוין לקבל קישורים מאתרי שותפים היות והם רלוונטיים לתחומכם, בנוסף, יש להם ערך מוסף – הם יכולים לשלוח לאתרכם תנועה ממוקדת.

 

4. קשרו בין האתרים שלכם.

אם בבעלותכם אתרי אינטרנט נוספים הקשורים לנושא האתר המקודם, קשרו מהם לאתר המקודם. אל תשתמשו בטכניקה זו אם האתרים מאוחסנים על אותו שרת. נשתמש בטכניקה זו רק עבור אתרים עם כתובת IP שונה.

אל תיקחו חלק בתכסיסים מניפולטיביים שאסורים ע"פ הנחיות מנועי החיפוש על מנת להשיג קישורים. קישורים נכנסים מאתרים לא רלוונטיים לתחום העיסוק של אתרכם יכולים להיחשב על ידי מנועי החיפוש כקידום אפור ואפילו כקידום שחור.

 

5. בקשו מהחברה שעיצבה ו/או הקימה את האתר לקשר אליכם.

רוב חברות עיצוב ופיתוח אתרי האינטרנט מקשרות אל אתרי הלקוחות מדף "תיק עבודות" באתר שלהם. בדקו שהקישור לא מבוסס JavaScript ושאינו מנותב באמצעות הפניה.

 

6. כתבו המלצות לאתרים אחרים ובקשו שיקשרו אליכם.

טיפ נהדר! כולם אוהבים לחלוק המלצות זוהרות עם לקוחות פוטנציאליים. בחרו אתר סמכותי אשר מדורג גבוה בתוצאות החיפוש וכתבו המלצה טובה על השירותים או המוצרים שלו, זכרו להתייחס בכתיבת ההמלצה לפרטים ספציפיים.

במידה וקיימים שדות מתאימים, רשמו את שמכם המלא ואת שם החברה שלכם. ההמלצה תפורסם באתר שלהם ואתם תוכלו לבקש קישור חוזר לאתר החברה שלכם.

 

7. בקשו מאחרים לסקור את המוצרים/שירותים שלכם.

אתרים עם בסיס משתמשים פעיל יכולים לתת לכם קישורים עם מילות המפתח שלכם ואלו יכולים לתרום לשיפור הדירוגים במנוע החיפוש. בנוסף יכולים אתרים אלו להביא לכם תנועת גולשים ישירה ולחזק את המוניטין החיובי שלכם באמצעות ביקורות חיוביות. חפשו בלוגים רלוונטיים וצרו קשר עם הכותבים שלהם.

טיפ: אל תרדפו אחרי הבלוגרים המובילים, במקום זאת התמקדו בבלוגרים הממוצעים. אנשים אלו הם לעתים קרובות הרבה יותר נגישים והרבה יותר נכונים לשקול את הצעותיכם.

 

8. הזמינו בלוגר מוביל בתחום שבו עוסק האתר לכתוב פוסט בתשלום.

אם אינכם יכולים לכתוב תוכן בעצמכם או שברצונכם להגדיל את כמות המבקרים באתר, נסו לקבל פוסט הסוקר נושא רלוונטי באתרכם או מוצרים ושירותים שלכם מבלוגר מנוסה. במקרים כאלה בדרך כלל תקבלו קישור איכותי לאתר שלכם.

המטרה העיקרית של קישורים אלו היא להביא תנועה איכותית וקהלים חדשים לאתר. המבקרים החדשים עשויים להפוך ללקוחות שלכם.

הערה: אין לנצל לרעה שימוש בשיטה זו לבניית פרופיל קישורים, גוגל עשויה להעניש אתרים אשר מבצעים שימוש מופרז בקישורים בתשלום שנועדו לשפר את דירוגי האתר.

 

9. אתרו בודקים באתרים ובפורומים מיוחדים ובקשו מהם לבדוק את המוצר/שרות שלכם.

הירשמו לפורומים לבדיקות בטא ובקשו מאנשים לבדוק את התוכנה שלכם. בדרך זו תוכלו לקבל עצות יקרות ערך בנוגע לשימושיות שלה וכן קישורים לאתרכם מהפורום. בנוסף לכך, כמה ממשתמשי הפורום יכולים לכתוב על התוכנה שלכם באתרים שלהם.

טיפ: אם אתם זקוקים לקישור לצורך שיפור הדירוגים ולא רק לצורך הגדלת תנועת הגולשים, בדקו אם קיימת תגית "nofollow" בכל פורום נתון.

 

10. בקשו מבלוגרים להשתמש במוצר שלכם ולכתוב עליו סקירה.

בדרך כלל בלוגרים בנושא טכנולוגיה להוטים לבחון תוכנות או מוצרים חדשים ולאחר מכן רושמים ביקורת בבלוג שלהם. אל תחכו שבלוגרים כאלו יפנו אליכם, תספרו להם על המוצר שלכם.

עליכם לגרום להם להתעניין בתוכנה או במוצר שלכם, לכן ספרו להם על היתרונות של התוכנה או המוצר שלכם ומה מבדל אתכם מהמתחרים הקיימים בשוק. בנוסף עניינו אותם בבונוס מיוחד עבורם (לדוגמה תוכנית שותפים) אם התוכנה אינה שיתופית.

 

11. תרמו צדקה לאלו המקשרים בחזרה לתורמים באתר שלהם.

תרמו חלק מהרווחים החודשיים שלכם לצדקה. מעורבות בפעילות צדקה טובה מאוד לקידום בערוצי התקשורת ובנוסף מקנה תחושה טובה ללקוחותיכם בכך שהם עוזרים בפעילות על ידי רכישה ממכם. בנוסף, אתרי צדקה רבים עשויים להציג את התורמים שלהם בעמוד המיועד לכך באתר האינטרנט.

 

12. תרמו את כישוריכם לאתרים ללא כוונת רווח בתמורה לקישור.

אם אתם מעצבי אתרי אינטרנט, מהנדסי תוכנה או מומחי קידום אתרים SEO, תוכלו להציע את עזרתכם בחינם לארגונים ללא כוונת רווח. למעשה תוכלו לעשות כך אם אתם מומחים בכל תחום בו ניתן לעזור לארגונים אלו. רק חשבו מהי העזרה שתתנו.

כוונו לאתרים בעלי סיומת gov ו-edu (מכללות, אוניברסיטאות וארגונים) שיכולים לפרסם באתר שלהם קישור לאתרכם כאות תודה.

 

13. העניקו חסות לאירוע שמארגניו מקשרים מהאתר שלהם לנותני החסות.

מגוון רחב של תחרויות וכנסים מוציאים קישורים לנותני החסות שלהם. חברות יכולות להציג את שמותיהן או את המותג שלהן על שלטים שיוצבו באירוע, על מבנים, על ציוד, על תוכניות, על מדים או על חומרי קידום מכירות. בנוסף לכך, מתן חסות לאירוע היא דרך טובה להגיע לקהל נבחר, בתקווה שיהיה מעוניין לרכוש את המוצרים או את השירותים של החברה.

העניקו חסות לאירוע וספקו את פרטי האתר שלכם על מנת שיפורסם באתר של האירוע. קיימו אינטראקציה עם האורחים: השתתפו בדיונים, החליפו חוויות והשאירו פרטים ליצירת קשר.

טיפ: אתם יכולים לכתוב פוסט קצר המסכם את האירוע שבו השתתפתם ולהוסיף מצגת שקופיות של פליקר או סרטון של יוטיוב המסכמים את האירוע. יהיה זה טוב לשלב גם ציטוטים של מובילי התעשייה שביקרו באירוע. פוסט זה עשוי להפוך לוויראלי ולהביא קישורים טובים.

 

14. כתבו תגובות בבלוגים הקשורים לנישה שלכם.

עקבו אחר בלוגים פופולריים בתחומכם. פרסמו תגובות כשיש לכם מה לומר או לשתף והוסיפו קישור לאתר שלכם מתוך החתימה שלכם בבלוג. אזכור עדין של המוצרים או השירותים שלכם בתגובות עוזר לבנות מערכת יחסים, נאמנות לקוחות ומיתוג. אך זכרו לא להגזים, אסור שהתגובות שלכם יראו כמו פרסומת.

 

15. הצטרפו לדיונים בפורומים.

צרו הודעות איכותיות בפורומים הקשורים לתחום שלכם. קשרו לאתר החברה שלכם מתוך אזור החתימה ופרופיל המשתמש שלכם אם הפורום מאפשר זאת. בכל פעם שתפרסמו נושא חדש או תגיבו לנושא קיים, גולשי הפורום יוכלו ללחוץ על הקישורים שלכם.

זכרו כי ההודעות שלכם צריכות להציע מידע שימושי לגולשי הפורום.

הערה: בדקו אם הפורום משתמש בתגית NoFollow כברירת מחדל עבור כל הקישורים היוצאים ממנו. רק קישורים ללא תגית NoFollow יתרמו לדירוג האתר שלכם.

 

16. התחילו שרשור על העסק שלכם בפורומים מקומיים.

במידה ופורום מקומי מאפשר לכם לפרסם פרטים אודות העסק שלכם, צרו שרשור הכולל מידע מלא על השירותים שלכם, מיקום בית העסק, תמונות של מוצרים ומידע על הנחות ומבצעים. הקפידו לעדכן את השרשור ולתקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

 

17. תנו הצעות לדוגמיות חינם.

ספקו דוגמיות בחינם לקוראים שהתעניינו במוצרים שלכם, בנוסף הציעו הנחה או דוגמית בחינם לכאלו שכתבו על המוצרים שלכם.

 

18. בדקו אם השותפים העסקיים המקומיים שלכם מוכנים לקשר לאתר שלכם.

חפשו אתרים של עסקים מקומיים בעלי דירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש ושתחום עיסוקם קשור לתחום העיסוק של אתרכם, צרו איתם קשר ובקשו קישור. מומלץ שהקישור יהיה חד כיווני ולא תתבצע החלפת קישורים בין האתרים. תוכלו לספק להם תוכן או משהו אחר בתמורה לקישור.

 

19. צרו ויראליות סביב העסק/השירותים/המוצרים שלכם במטרה לחזק את שמכם.

כלי עזר: רישום לספריות, מנועי חיפוש, הפצת תכנים וסימניות

אזכור הוא הפניה לעסק המקומי שלכם הכולל את שם העסק שלך, את כתובתו, את מספר הטלפון שלו ומידע אחר הרלוונטי לעסק. האזכורים עוזרים לכם להשיג דירוגים טובים ברמה המקומית, גם אם הם אינם כוללים קישורים לאתר שלכם.

יש עוד כמה טקטיקות שעשויות לסייע לכם במציאת הזדמנויות לאזכורים מלבד הספריות המקומיות שבהן אתם כבר רשומים. קודם כל, נתחו את האזכורים של המתחרים ונסו לקבל את אותם האזכורים גם למותג שלכם. לשם כך, הזינו את שאילתת החיפוש המקומית שבעבורה תרצו להיות מוצגים. היכנסו לדפי ה"גוגל מקומות" של המתחרים שלכם וגללו לתחתית הפרופיל עד לאזור מידע נוסף. כאן תראו את האזכורים שעוזרים למתחרים שלך להגיע לדירוג גבוה עבור שאילתת חיפוש מקומית זו.

טיפ: אתם יכולים גם להשתמש בכלי החינמי Whitespark Local Citation Finder המוצא עבורכם מקורות טובים לציטוטים.

השארת תגובה