מה זה SEO וכיצד מקדמים אתר?

בעולם הדיגיטלי והמקוון שבו אנו חיים, מקור המידע העיקרי של רובנו הוא מנוע החיפוש גוגל. כאשר אנחנו מחפשים מידע, מוצר, שירות או כל דבר אחר, ברוב המקרים נפנה אל מנוע החיפוש ונקליד שאילתת חיפוש מתאימה. תוצאות החיפוש שיוצגו לפנינו הן אלו שלפי גוגל עונות בצורה הטובה ביותר על שאילתת החיפוש שלנו, אך כיצד קובע גוגל אילו תוצאות יופיעו בעבור כל שאילתת חיפוש ומה יהיה סדר הופעתן? וכיצד אנחנו יכולים להשפיע על בחירות אלו? התשובה היא קידום אתרים (SEO). אז מה זה SEO וכיצד פועל תהליך קידום אתר?

כל בעל אתר יודע (או אמור לדעת) שלמיקום האתר שלו בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים, וגוגל בראשם, יש השפעה משמעותית על כמות הגולשים שנכנסים אליו, ומכאן, על כמות העסקאות שיושגו באמצעות האתר. על כן, אין זה מפתיע שכל בעל אתר היה רוצה לראות את האתר שלו מתברג גבוה בדפי תוצאות החיפוש של גוגל בעבור שאילתות חיפוש הרלוונטיות לתחום עיסוקו.

על מנת להגיע לתוצאה רצויה זו, נדרש תהליך ארוך ומורכב של מיטוב האתר לעמידה בתנאים של גוגל ולהתאמה לשאילתות החיפוש הרצויות. תהליך זה נקרא בעברית קידום אתרים, ובאנגלית Search Engine Optimization (ובקיצור SEO).

חשוב להדגיש כי בתחום השיווק הדיגיטלי יש אפיקי שיווק שונים ומגוונים – קידום ממומן בגוגל, קידום ברשתות חברתיות, קידום אתרים אורגני (SEO) ועוד. נכון להיום, בין העוסקים בתחום זה קיימת תמימות דעים בנוגע ליעילותו הגבוהה של הקידום האורגני ביחס לשאר האפיקים, שכן בחישוב עלות-תועלת הוא ללא ספק המוביל מבין כולם.

אז כיצד נראה התהליך של קידום אתר? ומה הוא כולל?

באופן כללי, ניתן לחלק את התהליך לשניים: פעילות On-Site ופעילות Off-Site.

פעילות On-Site

פעילות ה-On-Site מתמקדת במיטוב האתר לעמידה בתנאים ובדרישות של גוגל. במסגרת פעילות זו מקדמי אתרים מנסים להביא את האתר למצב שבו לגוגל יהיה הכי קל ונוח לסרוק ולנתח אותו, להבין במה הוא עוסק ולשלבו בדפי תוצאות החיפוש המתאימים. בין היתר, במסגרת פעילות זו משפרים את התכנים באתר, את תגיות המטא של הדפים, את מבנה האתר, את הקישורים הפנימיים, את מהירות האתר ואת תקינותו ועוד ועוד. על מנת לבצע את כל זאת בהצלחה, נדרשים ניתוחים ומחקרים כגון ניתוח תחרות ומחקר מילות מפתח, שהם הכרחיים להבנת זירת הפעולה שבה פועל האתר ולגיבוש אסטרטגיית קידום יעילה. בסופו של דבר, אם האתר אכן יגיע לרמת מיטוב גבוהה, גוגל צפויה לתגמל אותו בדירוגים גבוהים יותר.

פעילות Off-Site

פעילות ה-Off-Site מיועדת לבסס את הסמכות של האתר ואת המוניטין שלו ברחבי הרשת, והיא עושה זאת באמצעות יצירת קישורים נכנסים לאתר מאתרים אחרים שהם בעלי סמכות ורלוונטיים לנושא האתר המקודם. ככל שיהיו לאתר יותר קישורים איכותיים כאלו (להבדיל מקישורים שאינם איכותיים), גוגל יתייחס אליו כסמכותי ואמין יותר ויקדם אותו בדפי תוצאות החיפוש. שימו לב כי יצירת קישורים בצורה שאינה נכונה וזהירה עשויה לפגוע קשות באתר, שכן גוגל מייחס חשיבות רבה לנושא זה ואף מעניש אתרים המבצעים פעילות קישורים שאינה עומדת בכללים שלו.

עולם קידום האתרים הוא עולם רחב, מורכב ועמוק, ועל כן במאמר זה אנו יכולים רק לספק הצצה קצרה ומסקרנת לאחורי הקלעים שלו. כבעלי אתרים, אתם בוודאי נחשפים לעתים לנושאים שהוזכרו למעלה, ואם אינכם מעסיקים מקדם אתרים או שאינכם בקיאים בתחום קידום האתרים, כנראה שאינכם יודעים כיצד לטפל בהם. אז מהן האפשרויות שעומדות בפניכם? כיצד תוכלו לשפר את מצב ה-SEO של האתר שלכם?

מערכת קידום האתרים WebCEO

לכל מקדם אתרים מיומן יש סט כלים משלו. ברחבי הרשת ניתן למצוא מאות כלים שונים (בתשלום או בחינם) המיועדים לסייע לבעלי אתרים ולמקדמי אתרים בתהליך מיטוב האתר, בקבלת מידע עליו ועל המתחרים, בניטור דירוגי האתר ועוד. בחירה בכלים הנכונים, האיכותיים והנוחים ביותר יכולה להקל מאוד את עבודת הקידום, לשפר ולדייק אותה וגם לחסוך זמן ומאמץ רבים.

אחד הכלים המעניינים והאיכותיים בשוק הוא מערכת WebCEO. מערכת קידום האתרים הזו פעילה כבר מעל 15 שנה והיא מכילה 15 כלים שונים שמספקים מידע עשיר ומועיל למקדמי אתרים ולבעלי אתרים – כלי מעקב דירוגים, כלי מחקר מילות מפתח, כלי ריגול אחר קישורים נכנסים למתחרים, כלי ניתוח SEO, כלי ביקורת טכנית ועוד.

המערכת מתורמת ל-12 שפות שונות, וגם לעברית, כך שהיא מותאמת היטב לקהל הישראלי, והיא מתעדכנת תדיר בהתאם לשינויים ולהתפתחויות בתחום ה-SEO ובהנחיות גוגל לבעלי אתרים.

שימוש במערכת קידום אתרים מקיפה כזו מספקת למקדם האתרים או לבעל האתר מעטפת רחבה של כלים שימושיים ואיכותיים לפעילות קידום שוטפת וכן לניתוחים ומחקרים הנדרשים מעת לעת. בנוסף לכל זאת, מערכת WebCEO מספקת למשתמשיה המלצות, טיפים והתראות שמסייעים רבות בתהליך הקידום ובבניית אסטרטגיית עבודה נכונה.

seo מה זה בכלל?

אם כן, כיצד יכולים בעלי אתרים להפיק תועלת ממערכת WebCEO?

קידום עצמי בעזרת מערכת WebCEO

אם אתם בעלי אתר ויש לכם נכונות ללמוד ולהתאמץ, תוכלו לקדם את האתר בעצמכם ולחסוך כסף רב. מבין תוכניות השירות השונות שמציעה מערכת WebCEO, תוכלו למצוא תוכניות המתאימות לבעלי אתרים – תוכניות שמיועדות למספר קטן של אתרים מקודמים וכאלה הכוללות מקבצי משימות מוכנים מראש המדריכים את המשתמש צעד אחר צעד בתהליך קידום אתר.

לאחר תהליך למידה קצר של המערכת והיכרות עם הכלים השונים שהיא מציעה, יכול כל בעל אתר שיש לו קצת הבנה בעניין להתחיל למטב את האתר לשביעות רצונו של גוגל. לרשותו יעמדו כל העת, מלבד כלי המערכת המעולים, גם מדריכים מפורטים, תמיכה בצ'אט, עדכונים וחדשות, וכל אלו יסייעו לו ללמוד את תחום קידום האתרים וליישמו בהצלחה באתר שלהם.

קידום בעזרת מקדם אתרים או חברת קידום אתרים וביצוע מעקב באמצעות מערכת WebCEO

אפשרות אחרת העומדת בפני בעלי אתרים היא לשכור את שירותיו של מקדם אתרים או של חברת קידום אתרים. אם אתם כבעלי אתר לא מעוניינים לבצע את תהליך קידום האתר בעצמכם, תוכלו לשלם לאיש מקצוע שיעשה זאת בשבילכם, אך גם לעקוב אחריו בעזרת מערכת WebCEO.

השימוש במערכת זו יפחית את תחושת חוסר השליטה וחוסר הידיעה לגבי הפעולות שמבצע המקדם ותאפשר לכם לעקוב בזמן אמת אחר עבודתו ואחר תוצאותיה. למעשה, המערכת יכולה לשמש עבורכם כ"כלב שמירה" על המקדם שלכם, וכך גם אתם וגם המקדם תהיו תמיד מתואמים זה עם זה, וחשוב מכך, אתם תדעו בדיוק בעבור מה אתם משלמים לו.

אם כן, במאמר זה הסברנו על קצה המזלג מה זה SEO וכיצד הוא מתבצע בפועל. מובן שעל מנת לכסות את כל הפעולות, האסטרטגיות, המושגים ושאר המידע הנוגע לתחום יידרש מאמר ארוך הרבה יותר, או יותר נכון – סדרה ארוכה של מאמרים לצד למידה עצמאית שאינה מסתיימת לעולם. ואכן, אלו הם חייו של מקדם אתרים – למידה והתעדכנות שוטפים בכל המתרחש בתחום קידום האתרים ומימוש של כל אלו בפעילות הקידום המקצועית שלו.

אז אם אתם בעלי אתרים ואתם שוקלים כיצד להביא את אתרכם לתוצאות טובות יותר – SEO היא בהחלט התשובה הטובה ביותר בעבורכם, ומערכת WebCEO היא החבר הכי טוב שאתם יכולים לבקש לעצמכם ביציאתכם לדרך זו. בין אם תבחרו בשיטת הקידום העצמי ובין אם תשכרו איש מקצוע לצורך המשימה, WebCEO תעניק לכם סביבת עבודה יעילה, מסודרת, שקופה ועשירה במידע שימושי שתהפוך את תהליך הקידום ליעיל ומוצלח יותר ותעניק לכם יתרון על פני המתחרים.

ואם הצלחנו לסקרן אתכם במאמר זה, אתם מוזמנים לגלות עוד רבות על היתרונות הגלומים במערכת WebCEO בעבור בעלי אתרים כאן