המדריך של WEB CEO

רשתות חברתיות - סימניות ושיתוף

סימניות חברתיות

1. הוסיפו favicon ובדלו את האתר שלכם מהמתחרים.

כלי עזר: סקירה כללית של בעיות SEO באתר

favicon הוא אייקון גרפי קטן המייצג את המותג שלך בכרטיסיות, בסימניות ובהיסטוריית החיפושים בדפדפן. ל-favicon אין השפעה ישירה על SEO, אך הוא עוזר לבניית אמון ולהכרת המותג.

כדי להוסיף favicon לאתר שלכם, תצטרכו גם תמונה וגם שיטה להגדרת התמונה כ-favicon.

פורמט התמונה שבחרתם חייב להיות בגודל 16X16 פיקסלים או 32X32 פיקסלים ועליו להשתמש ב-8 סיביות או ב-24 סיביות צבעים. הפורמט של התמונה חייב להיות PNG, GIF או ICO.

W3C.org ממליצה להשתמש בערך התכונה icon" rel" ולהגדיר מה אומר הערך באמצעות פרופיל. בדוגמת ה-HTML 4.01 הזאת, ה-favicon מזוהה באמצעות הכתובת http://example.com/myicon.png כ-favicon:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<html lang="en-US">

  <head profile="http://www.w3.org/2005/10/profile">

  <link rel="icon" type="image/png" href="http://example.com/myicon.png">

  […]

</head>

2. צרו סימניות באתרי הסימניות לדפי האתר ולפוסטים בבלוג.

זכרו להוסיף את כל התוכן החדש שלכם לאתרי סימניות חברתיים כמו Yahoo! Bookmarks, Google bookmarks וכו'.

השקיעו מחשבה בכתיבת תיאור קליט ותייגו את הסיפור במילות המפתח שלכם. בקשו מחברים/עמיתים/בלוגרים אחרים ליצור סימניות נוספות לאותה כתובת URL.

 

שתפו באתרי החדשות החברתיים.

1. פרסמו באתרי חדשות חברתיות ובאתרי המלצות חברתיות.

פרסמו את סיפורכם באתרי חדשות חברתיות ובאתרי המלצות חברתיות, כמו Digg, Reddit ועוד.

שלחו את הסיפור בעצמכם או בקשו מחבר או ממשתמש מוביל בקהילות אלה לעשות זאת. תייגו את הסיפור שלכם במילות המפתח שלכם. אם האתר שלכם יתגלה כאטרקטיבי עבור הקהילה, אתם יכולים לצפות לאלפים רבים של משתמשים שיבקרו באתרכם ויסקרו אותו בעצמם.

 

שיתוף מדיה

1. צלמו תמונות של המוצרים שלכם או של דברים הקשורים לנישה שלכם ושתפו אותם באתרי שיתוף תמונות.

שאו עמכם מצלמה לכל מקום וצלמו תמונות ייחודיות, מצחיקות או מעניינות של המוצרים שלכם או של כל דבר הקשור לנישה שלכם, והעלו אותם לאתרי שיתוף תמונות, כמו FlickrPhotobucket ועוד.

התייחסו קודם כל ל-Flickr, שכן אתר זה אינו רק משולב בתוך חיפוש התמונות של !Yahoo ונרשם גם בתוצאות החיפוש של גוגל, ב-Technorati, בדפי פתיחה מותאמים אישית (Netvibes וכו'), בפורטלים שונים, באתרי אינטרנט ובבלוגים הלוקחים ומציגים תמונות ציבוריות מ-Flickr באמצעות RSS, אלא יש לו גם השפעה חברתית גדולה.

הצטרפו לקבוצה ושלחו את התמונות שלכם. זוהי דרך טובה לקבל מעט חשיפה לאתר ולפרופיל שלכם. שיטה נוספת ליצירת רשת עוקבים היא להגיב באופן פעיל על תמונות שבהן אתם נתקלים. תגובות אלו יגרמו לכמה משתמשים לעבור לדף הפרופיל שלכם, שבו אמורה להיות הקדמה וכן קישור לאתר האינטרנט או לעסק שלכם.

לחלופין, ניתן גם ליצור קבוצה משלכם אם אינכם מוצאים אף קבוצה המתאים לתחומי העניין שלכם או לנושא שבו מתמקד האתר. פתיחת קבוצת Flickr משלכם היא פעולה די קלה והיא אורכת כמה דקות בלבד.

 

2. קדמו את התמונות שלכם בפינטרסט.

פינטרסט היא קהילה וירטואלית לשיתוף תמונות המאפשרת למשתמשים ליצור לוחות דיגיטליים משלהם שאותם ניתן לארגן לפי קטגוריות שונות. מכיוון שפינטרסט מאפשרת למנועי החיפוש לסרוק את האתר שלהם ואת הכמות העצומה של נתונים שנעצו בו המשתמשים, לוחות יכולים להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.

צרו חשבון עבור התמונות העסקיות ותמונות המוצרים שלכם. הוסיפו כיתוב קצר מלא במילות מפתח חשובות לתמונות שלכם. אם התיאור שלכם ארוך מדי, זה יעצבן משתמשי פינטרסט רבים. שמרו את הפירוט הארוך לאזור ההערות.

זכרו שאנשים נוטים יותר לנעוץ מחדש תמונות מצחיקות ויפות. הימנעו מפרסום מספר רב מדי של תמונות רגילות של מוצרים שבהן אתם משתמשים באתר שלכם. חשבו במקום זאת על קריקטורות ובדיחות וכן על תמונות של דרכים חדשות ומעניינות להשתמש במוצרים שלכם. אתם רוצים לספק את סוג התוכן שאנשים ירצו להוסיף ללוחות הפינטרסט שלהם.

הוסיפו כפתורי Pin It לבלוג או לאתר שלכם, שכן הם יאפשרו לקוראים לשתף את התוכן בפינטרסט. זה פשוט לביצוע. התחברו לפינטרסט ואז עברו ל-About -> כפתור Pin it או השתמשו בקישור זה על מנת לגשת לקוד הכפתור.

טיפ: השתמשו בהאשטאג לסיווג נושאים, בדיוק כמו בטוויטר. האשטאגים באים לידי ביטוי כאשר משתמשים רוצים למצוא נושא ספציפי בפינטרסט.

 

3. צרו סרטון וידאו והעלו אותו לאתרי שיתוף וידאו.

דבר נוסף שלא כדאי להזניח הוא יצירת סרטוני וידאו בנושאים רלוונטיים שאותם אתם צריכים להעלות לאתרי שיתוף וידאו. התחילו עם האתרים הפופולריים כמו יוטיוב, Vimeo, MetaCafe וכו'.

ניתן גם לחפש אתרי שיתוף וידאו מקומיים פופולריים במדינה או באזור שלכם. אם אתם רוצים שסרטון הווידאו שלכם יופץ באופן ויראלי, עליו להיות מעניין, מצחיק, שימושי או מדהים. זכרו כי מספר הפעמים שהסרטון הוצג משחק תפקיד חשוב בדירוג הפופולריות של יוטיוב. מקסמו את החשיפה האורגנית ואת איכות התנועה של הסרטון באמצעות הוספת כותרות עשירות במילות מפתח, תיאורים ותגי וידאו בדף טעינת הסרטונים. תוצאות החיפוש האורגניות של יוטיוב מבוססות על הרלוונטיות של תגי הווידאו, הכותרות, התיאורים ומידת הפופולריות. הגבילו את אורך הכותרות ל-70 תווים (כולל רווחים). למרות שיוטיוב מגדירה מגבלה של 100 תווים לכותרות, התוכן שמעבר ל-70 התווים ייקטע ברוב תוצאות החיפוש.

 

4. צרו מצגות והעלו אותן לאתרי שיתוף מצגות.

שיטת שיתוף מדיה נוספת היא יצירת מצגת והעלאתה אל אתרי שיתוף מצגות. התחילו עם מצגת PowerPoint המדגישה את הכלים או את הטכניקות לפתרון בעיות הקשורות לנישה, מספקת עצות שימושיות או ייעוץ, מציגה מדריך שימושי או רשימת מטלות ועוד.

צרו פרופילים באתרי שיתוף מצגות (SlideShare, Slideboom ועוד); הוסיפו לפרופילים שלכם קישור לאתר שלכם והעלו את המצגת. אל תשכחו לצייץ על ההעלאות החדשות שלכם ולשתפן באמצעות אתרי סימניות חברתיות.

השארת תגובה