אופטימיזציה לרשתות חברתיות
1. הכינו את הדפים באתר והפוסטים בבלוג לשיתוף במדיות החברתיות.
הגדילו את הקישוריות שלכם.
על מנת לבצע לאתר אופטימיזציה בעבור המדיה החברתית, תצטרכו להגדיל את רמת הקישוריות של התוכן. הוספת בלוג היא צעד מצוין. ניתן גם ליצור מסמכים או ספרים אלקטרוניים או אפילו רק לקבץ תוכן הקיים במקומות אחרים לפורמט שימושי. המבקרים שלכם צריכים לרצות ליצור קישורים לתוכן שלכם.
הפכו את התיוג ואת הוספת הסימניות לקלים יותר.
השתמשו בכפתורי שיתוף במדיה החברתית המחוברים לאתרי סימניות, אתרי חדשות חברתיים, אתרי אירועים חברתיים וערוצי מדיה חברתית אחרים; הוסיפו אפשרויות תיוג; הוסיפו עדכוני RSS.
אחד מהתוספים הפופולריים ביותר מסוג זה הוא AddThis. תוסף AddThis מתאים לכל אתרי האינטרנט, לפלטפורמות הבלוגים הפופולריות ביותר (Blogger, WordPress, TypePad, Tumblr), לרשתות החברתיות (למשל פייסבוק), למערכות ניהול התוכן הפופולריות ביותר (!Joomla ו-Drupal), לניוזלטרים, ל-Microsoft Office Live ולעדכוני RSS .
הציבו כפתורי שיתוף בסיומם של כל מאמר, עדכון חדשות או פוסט בבלוג, במקום ליצור כפתור שיתוף אחד בעבור הניוזלטר או הבלוג כולו.
גלו כיצד לפנות לקהל היעד שלכם.
עליכם להבין את התחום ואת הקהילה ולצורך כך תצטרכו לחיות ולנשום אותם. זוהי הדרך היחידה ליצור תוכן ורעיונות שיווקיים שירתקו את המתעניינים בתחום. מצאו רעיונות המעניינים את הקהל שלכם, וכך תוכלו ליצור קשרים מצוינים ולבנות שותפויות חיוניות.
2. חברו את האתר לערוצי המדיה השונים.
השתמשו באפשרויות שיתוף הווידאו של YouTube או Vimeo באתר שלכם. זה יקל על המבקרים באתר שלכם לשתף סרטוני וידאו ברשתות החברתיות, לתייגם או להגיב עליהם.
שלבו פונקציות קהילתיות חיצוניות כמו שיתוף תמונות ושקופיות. צרו פרופילים באתרי שיתוף מצגות ( SlideShare, Slideboom וכו') והציגו תמונות מ-Flickr באתר שלכם.
3. הוסיפו יישומונים ואפליקציות של הרשתות החברתיות לאתר.
כל הרשתות החברתיות מציעות יישומונים שבהם תוכלו להשתמש באתרכם על מנת לחבר את המשתמשים שלכם לרשתות החברתיות ולאפשר להם לשוחח בצ'אט, לקנות מתנות וירטואליות, להשתתף במשחקים, בחידונים, בסקרים ובדירוגים ולשתף תמונות, סרטונים וכל מדיה אחרת, וכל זאת מבלי לעזוב את האתר שלכם.
יישומוני ווידג'טים.
בחרו ביישומון מתאים המאפשר למבקרים שלכם להירשם לעדכון ה-RSS שלכם בקלות.
יישומוני רשת חברתית.
יישומונים אלו מעודדים את המבקרים לתקשר עמכם ב-Twitter, ב-פייסבוק ובאתרי סימניות ורשתות חברתיות נוספים.
יישומוני שיתוף תוכן.
יישומון AddThis בסופו של כל מאמר באתר יקל עליכם לשתף את התוכן עם חבריכם ברשתות החברתיות.
4. צרו תכנים שיגרמו לאחרים לרצות לשתף אותם.
ניתן ללמוד כיצד ליצור תוכן הגורם לאנשים לרצות לשתף אותו ברשתות החברתיות. עליכם להתחיל במשהו מעניין, ייחודי או מצחיק: סקר או מחקר כלשהו על נושא הקשור לנישה שלכם, סיפור מצחיק, קריקטורה, קומיקס או משהו דומה.
ברגע שכתבתם את התוכן שלכם, פרסמו אותו באתר שלכם והכריזו על פרסומו באמצעות שירותי microblogging, רשתות חברתיות, הבלוג שלכם וכו'. במילים אחרות, הפיצו אותו ברחבי הרשת.
הנה מקור מידע נהדר בנוגע לטכניקת השיתוף החברתי שבה משתמשים המקצוענים כדי להפיץ את התוכן שלהם באופן ויראלי: הפכו את התוכן שלכם לוויראלי בעזרת השיתוף החברתי.
שקלו להשתמש בטוויטר, פייסבוק, LinkedIn, Digg , Sphinn, YouTube , Flickr , יאהו! תשובות ובערוצי הפצה אחרים של המדיה החברתית, בהתאמה לקהל היעד שאליו אתם מכוונים.
5. גלו מהם התכנים הפופולאריים בקרב קהל היעד שלכם.
כלי עזר: מעורבות חברתית
הדפים שנהנים מהמעורבות החברתית הרבה ביותר (לייקים, שיתופים, תגובות) הם הדפים שהקהל שלכם מתעניין בהם. נתחו איזה סוג תוכן (אינפוגרפיקה, פוסטים בבלוגים, סרטונים, תמונות, מדריכים וכו') ואילו נושאים מושכים את הקוראים בפייסבוק ובפינטרסט. השתמשו בכלי מעורבות חברתית על מנת לגלות מה הקהל שלכם אוהב.
חשבו על יצירת תכנים המשתייכים לסוגי התוכן המבוקשים ביותר במטרה למשוך קוראים חדשים ולהרחיב את הקהילה שלכם.