התנערות מקישורים
הקישורים הנכנסים לאתר הם פרמטר חשוב בהערכת איכות האתר על ידי מנועי החיפוש, וגוגל בראשם – קישורים איכותיים יתרמו לאיכות האתר בעוד שקישורים רעילים או שאיכותם נמוכה יפגעו באיכותו, ועל כן חשוב להתייחס לאחרונים ברצינות רבה ולטפל בהם בזהירות.
על החשיבות הרבה של טיפול נכון בקישורים הנכנסים לאתר תוכלו ללמוד בקורס אונליין מקיף וממוקד.
מערכת WebCEO מתריעה בפניכם על קישורים רעילים או כאלה החשודים כרעילים. בנוסף, היא מציגה בפניכם את כל פרופיל הקישורים שלכם, כך שאתם יכולים לזהות בעצמכם קישורים נוספים שאינם רצויים לכם. את כל הקישורים הללו תוכלו לרכז ברשימת התנערות מקישורים במערכת ולהגיש לגוגל בקשה להתנערות.
להתחלת השימוש בכלי ההתנערות מקישורים, עברו ראשית לכלי בדיקת איכות קישורים נכנסים [1] ועברו אל הדוח קישורים חיצוניים נכנסים [2].
ברשימה שנפתחה תוכלו לראות את כל הקישורים הנכנסים לאתר, לצד פרטיהם: כתובת ה-URL ממנה יצא הקישור [3], מלל הקישור [4], הדף המקושר באתרכם [5], ציוני האיכות של הדף המקשר [6] (URL Trust Flow ו-URL Citation Flow) והסטטוס שלהם [7] (OK, רעיל, חשוד כרעיל).
טיפ: רעילות הקישורים נקבעת על פי נוסחת ברירת המחדל של מערכת WebCEO, המבוססת על פרמטרים שונים, כגון מספר הקישורים היוצאים מהדף המקשר, הציון המינימלי של Alexa Traffic Rank ועוד. אתם יכולים להגדיר את הפרמטרים המשפיעים על נוסחת הרעילות בעבור כל פרויקט בנפרד, בהתאמה מלאה לצרכיו הספציפיים. לדוגמה, בשל נפחי החיפוש הנמוכים יחסית בישראל, מדד Alexa עשוי לספק מידע שאינו מדויק, ועל כן ניתן להסירו מהנוסחה או להקטין את הציון המינימלי הנדרש ממנו.
העמודה השמאלית היא עמודת הפעולות [8]. לחיצה על כפתור פעולות בכל אחת מהשורות פותחת ארבע אפשרויות פעולה. תוכלו לבחור להגדיר קישור רעיל כקישור שאינו רעיל ולהיפך, ותוכלו גם לבחור להוסיף את כתובת הדף או את כתובת הדומיין כולו לרשימת התנערות מקישורים [9] [10].
לאחר שעברתם על רשימת הקישורים הנכנסים והוספתם כתובות דפים או דומיינים לרשימת ההתנערות מקישורים, עברו אל הכלי רשימת התנערות מקישורים.
בתוך כלי בדיקת איכות קישורים נכנסים, עברו אל הדוח רשימת התנערות מקישורים [11].
כעת אתם יכולים לראות את כל הדפים או הדומיינים שנוספו לרשימת ההתנערות מקישורים. לכל כתובת URL יש סטטוס משלה – תאריך הגשת הדיווח או "לא דווח" [12]. באמצעות כפתור פעולות הנמצא בכל שורה [13] תוכלו להסיר כתובות URL מהרשימה או להוסיף את הדומיין כולו.
שימו לב כי על מנת ליצור קובץ התנערות הכולל את כל הכתובות שעליהן כבר דיווחתם לגוגל בעבר (ללא עזרת WebCEO), בעת השימוש הראשון בכלי תצטרכו להוסיף אליו את כל כתובות ה-URL מקובץ ההתנערות האחרון שהגשתם לגוגל. לחצו על +הוסיפו כתובות URL בסרגל הפעולות [14] ובחרו את האופן שבו תרצו להוסיף את הכתובות – באופן ידני או מתוך קובץ.
אם בחרתם להוסיף כתובות מתוך קובץ, ייפתח בפניכם המסך שבתמונה למעלה ובו הנחיות מפורטות לביצוע הייבוא מקובץ TXT. בחרו בקובץ ההתנערות המתאים ממחשבכם [15], ודאו כי הוא עונה על ההנחיות המפורטות ולחצו על שמור [16].
כאשר הרשימה מוכנה להגשה, לחצו על כפתור בצעו [17] המופיע תחת צרו קובץ disavow.txt. המערכת תפיק קובץ TXT המותאם להנחיות גוגל ומכיל את כל הכתובות ברשימה. כעת לחצו על הכפתור DISAVOW TOOL, שיעביר אתכם לכלי ההתנערות מקישורים של גוגל [18]. הגישו את הקובץ ולאחר מכן חזרו למערכת WebCEO ולחצו על כפתור בוצע [19]. כעת המערכת תעדכן את הסטטוס של הקישורים ברשימה ותציין את תאריך ההגשה האחרון.
מכאן והלאה אנו ממליצים להוסיף לרשימה כל קישור שהתגלה בסריקות הקישורים ושממנו ברצונכם להתנער. מדי תקופה תוכלו לעבור לרשימת ההתנערות מקישורים, להפיק קובץ התנערות חדש ועדכני (הכולל את כל הכתובות שכבר הוגשו ואת אלו החדשות) ולהגישו שוב לגוגל.