המדריך של WEB CEO

הקמת בלוג

1. למדו מהם הנושאים הפופולריים בבלוגוספירה ובחרו את הנושא הנכון לבלוג שלכם.

נושא הבלוג שלכם צריך להיות קשור לנישה שלכם ולהיות בעל ערך לקוראים הפוטנציאליים שלכם. אין זה חכם לכתוב על כל דבר שעולה בדעתכם; עליכם להתרכז בתחום ההתמחות שלכם.

למדו מהן המגמות החמות ביותר במנועי חיפוש הבלוגים: בקרו בבלוגים המובילים, בפוסטים החמים ביותר בבלוגוספירה, בהערות, בתגיות מובילות וכו'.

 

2. בצעו מחקר ומצאו את מילות המפתח שבהן תרצו לקדם את הבלוג.

כלי עזר: כלי מילות מפתח של גוגל

אם לא בחרתם עדיין מילות מפתח בעבור הבלוג שלכם, השתמשו בכלי מילות המפתח כדי לבנות רשימה של ביטויי מפתח רלוונטיים.

ראשית, בצעו סיעור מוחות לגבי מילות המפתח המתארות את הנישה שלכם, ולאחר מכן השתמשו בכלי מילות המפתח כדי לקבל הצעות למילים נרדפות. לאחר שרשימת מילות המפתח הרלוונטיות מוכנה, בחרו את המילים היעילות ביותר על בסיס מדד היעילות של מילות המפתח (KEI) המחושב בעבור כל מילת מפתח.

 

3. צרו חשבון באחת מהפלטפורומות להקמת ולניהול בלוגים או הקימו בלוג על הדומיין שלכם.

כעת, לאחר שהחלטתם על נושא הבלוג ועל ומילות המפתח שלו, אתם יכולים להגדיר את הבלוג שלכם. לצורך הפעלת הבלוג אתם יכולים לבחור בין שתי אפשרויות:

ניצול פתרון מן המוכן הכולל את תוכנת הבלוגים המותקנת באירוח ציבורי;

הורדת תוכנת בלוגים, הגדרתה באופן עצמאי ואירוחה בדומיין שלכם.

אם אתם רוצים פתרון קל ומהיר, עליכם להגדיר חשבון לניהול בלוג ב-WordPress.com, ב-Blogger.com או בכל שירות בלוגים אחר. על מנת להפיק את המרב מפוטנציאל ה-SEO של הבלוג שלכם, כדאי למקמו בדומיין העיקרי שלכם כתת-ספרייה ולא כסאב דומיין .

אם אתם מוכנים לטפל בתצורת הבלוג ובאירוח שלו בעצמכם, התקינו CMS של בלוגים בדומיין שלכם. השתמשו ב-WordPress CMS או בכל CMS פופולרי אחר המתאים לבלוגים.

הערה: ייתכן וכדאי לקנות דומיין נוסף אם בכוונתכם להפעיל בלוג בדומיין נפרד, או להתקין את הבלוג בתיקייה נפרדת בתוך הדומיין הקיים. מנקודת מבט של SEO, עדיף שהבלוג ימוקם בתיקייה בתוך הדומיין העיקרי של החברה. תנועה הגולשים מאתר החברה אל הבלוג יכולה לחזק במהירות את סמכותו של הבלוג.

 

4. השקיעו במראה הבלוג כך שייראה מזמין.

CMS לבלוגים מן המוכן יכול להיות פתרון נהדר מכיוון שהוא חוסך לכם זמן וכסף, עם זאת, כשמדובר בעיצוב הבלוג שלכם, עליכם להיות ייחודיים, במיוחד אם אתם מפעילים בלוג ארגוני. ערכת הנושא של הבלוג היא הדבר הראשון שרואים המבקרים, לכן כדאי להתרחק מערכות נושא מוגדרות מראש שכן בלוגרים אחרים עשויים להשתמש בהן גם כן.

אם אינכם בעלי מיומנויות עיצוב אתרים, שכרו מעצב אינטרנט טוב שייצור תבנית בלוג במיוחד בעבורכם. ודאו כי התבנית מתאימה לדפדפנים שונים.

 

5. בצעו לבלוג אופטימיזציה למנועי החיפוש ודאגו לכך שהוא יהיה ידידותי למנועי החיפוש.

יש המון תוספי SEO (נקראות plug-ins) עבור פלטפורמות הבלוגים הפופולריות ביותר הזמינות באינטרנט. תוספים אלה מציעים כותרות title ידידותיות למנועי החיפוש ופורמט לביצוע אופטימיזציה לדף וכן הם מציעים להפיק את כל תגיות המטא הרלוונטיות ל-SEO באופן אוטומטי, לעזור במניעת תוכן משוכפל ותכונות רבות נוספות המסייעות לפתור את שאלות ה-SEO הנוגעות לדפי הבלוג שלכם.

 

6. הוסיפו קוד מעקב בדפי הבלוג לניתוח תנועת המבקרים בבלוג.

חשוב להתקין Web Analytics בבלוג שלכם ממש עם תחילת פעילותו, כך שתוכלו לעקוב אחר תעבורת המבקרים שלכם בעתיד: לדעת כמה מבקרים ייחודיים ביום יש לכם, מהיכן הם באים, אילו פוסטים הם קוראים, כיצד הם מנווטים בבלוג שלכם וכו'.

ישנם כמה פתרונות Web Analytics, חלקם בחינם וחלקם בתשלום, הזמינים באינטרנט: Google Analytics, Clicky, StatCounter, Piwik, ועוד רבים אחרים. הרגישו חופשיים לבחור את זה שמתאים לצרכים שלכם.

אם אתם מפעילים את הבלוג שלכם במנוע הבלוגים של WordPress ואתם מתכוונים להשתמש ב-Google Analytics כספקית ה-web analytics, אתם יכולים להשתמש בתוסף שנקרא Analyticator for WordPress. אתם אפילו לא צריכים לשנות את קוד התבנית שלכם: התוסף יוסיף את קוד JavaScript הנחוץ כדי לאפשר ל-Google Analytics להתחבר לבלוג שלכם.

 

7. פרסמו את הפוסט הראשון שלכם.

לאחר שהבלוג שלכם מוגדר ומוכן לפעילות, הגיע הזמן לפרסם בו את הפוסט הראשון. השתמשו בטיפים הבאים על מנת להפוך את הבלוג שלכם להצלחה:

הכותרת צריכה להיות משכנעת ואינפורמטיבית ולכלול את מילות המפתח הממוקדות שלכם;

התחילו את הסיפור שלכם עם רעיון או מחשבה המושכים תשומת לב על מנת לפתות את הקוראים לקרוא עוד;

בהמשך הפוסט ספקו את ההבטחה שנתתם בתחילתו;

אם זה רלוונטי ואפשרי, השתמשו בדוגמאות אמיתיות מהחיים ולוו את הסיפור שלכם בתמונות;

השתמשו בפורמטים מגוונים כמו רשימות וטקסט מודגש על מנת לאפשר לקוראים לסרוק את הפוסט בקלות ולפתח בו עניין;

השתמשו במילות מפתח בתוכן הפוסט ובטקסט העוגן;

תייגו את הפוסט שלכם במילות מפתח רלוונטיות;

הוסיפו תיבת "קשרו לפוסט זה!" עם קוד הקישור על מנת לעודד יצירת קישורים נכנסים.

 

8. הציפו את הפוסט ברשתות החברתיות והשתמשו במיקרובלוגינג.

לאחר פרסום הפוסט, אתם יכולים להכריז על כך באמצעות התכונה "עדכון מצב" הזמין בשירותי מיקרובלוגינג וברשתות חברתיות: טוויטר, פייסבוק, LinkedIn וכו'.

תיבת עדכון סטטוס תגביל את ההודעה שלכם ל-140 תווים לכל היותר, כך שעליכם לשמור על לקונית בעת כתיבת התיאור. תוצע לך האפשרות להשתמש בשירותי קיצור כתובות כדי לחסוך מקום וכדי לספק לקוראים שלכם כתובת קצרה.

 

9. צרו קשר עם מובילי דעה במדיה החברתית.

משתמשים חזקים במדיה החברתית מגישים תוכן בקביעות ויש להם רשת רחבה של אנשי קשר הקוראים את הצעות התוכן שלהם ועוקבים אחר ההגשות שלהם על בסיס יומיומי. סוג זה של נטוורקינג הוא הכרחי על מנת להפוך את הסיפור שלכם לפופולרי ברוב אתרי המדיה החברתית וביכולתו לקבוע את הצלחתו, גם אם מדובר בתוכן באיכות הגבוהה ביותר.

 

10. כתבו פוסטים על החדשות האחרונות בתחום העיסוק של הבלוג.

מצאו משתמשים בעלי כוח חברתי רב וגלו איך ניתן לשכנע אותם לקדם את התוכן שלכם.

 

11. כתבו פוסטים מעוררי מחלוקת במטרה ליצור שיח פעיל.

השתמשו בטכניקת המחלוקת על מנת לעודד את מעורבות הגולשים בבלוג שלכם: העלו לדיון את היתרונות והחסרונות בסוגייה השייכת לנושא שלכם ואפשרו לקוראיכם לשתף את דעותיהם. שימו לב, אין לבלבל בין מחלוקת לבין לשון הרע, תועבה או התעללות.

הפיצו את הידיעה על פרסום הפוסט באמצעות מערכות מיקרובלוגינג (טוויטר) ובאמצעות הרשתות החברתיות (Facebook, Myspace, LinkedIn).

 

12. בצעו מחקרים ופרסמו את התוצאות בבלוג.

היו אתם הראשונים לחקור, לנתח ולתעד משהו. אספו עובדות ומידע על הנושא שלכם ונתחו את הנתונים. במידת האפשר, השתדלו תמיד לאמת את המידע שלכם עם יותר ממקור אחד.

פרסמו נתונים מעניינים וייחודיים; הקפידו לעצב את הנתונים בצורה נוחה ומושכת. ספקו את הקוד "קשרו להודעה זו!", כמו גם את הכפתורים "צרו סימנייה" המקשרים אל שירותי הסימניות החברתיות הפופולריים ביותר.

הפיצו את הפוסט בערוצי המדיה החברתית, לרבות בשירותי מיקרובלוגינג (טוויטר) וברשתות חברתיות (Facebook, Myspace, LinkedIn). ניתן גם ליצור קשר עם החברים שלכם בדוא"ל ולבקש מהם להפיץ את החדשות על התוכן החדש שלכם.

 

13. השתמשו באתרים המספקים סטטיסטיקות וקבלו רעיונות לכתיבה.

חפשו אתרים המספקים נתונים סטטיסטיים הנוגעים לתעשייה שלכם והירשמו אליהם. נתונים אלו יספקו לכם רעיונות חדשים לכתיבת פוסטים בכל חודש. תוכלו לפרסם נתונים סטטיסטיים, שינויים ומגמות, להשוות תקופות בעבר ובהווה ולבצע חיזויים. נתונים סטטיסטיים תמיד טובים ליצירת דיאגרמות ואינפוגרפיקה שלעתים קרובות הופכות לוויראליות.

טיפ: אתם יכולים להשתמש בניתוחים של comScore אם הבלוג שלכם עוסק בעולם הדיגיטל.

 

14. חשפו מישהו או משהו ופרסמו זאת בבלוג.

אנשים אוהבים רכילות ובידור. היו הראשונים לחשוף מישהו או משהו בפוסט בבלוג שלכם. אלו יכולים להיות סלבריטי, מוצר או שירות הזוכים לפופולריות ומעוררים עניין. היזהרו מאוד מפני פרסום לשון הרע.

הפיצו את הפוסט בערוצי המדיה החברתית, לרבות שירותי מיקרובלוגינג (טוויטר), רשתות חברתיות (Facebook, Myspace, LinkedIn) וכן אתרי חדשות חברתיות ואתרי המלצות (Digg, Reddit, Newsvine, Sphinn).

 

15. קשרו בין הפוסטים בבלוג תוך שימוש במילות המפתח בקישורים.

מלבד תפריט ניווט רגיל, תנו לקוראים שלכם גם הזדמנות לנווט מפוסט לפוסט באמצעות קישורי inline המוטבעים בתוך התוכן בהתאם לנושא. פונקציה זו תעשיר את חוויית המשתמש ותהפוך את הפוסטים בבלוג שלכם לידידותיים יותר למנועי החיפוש.

אם אתם משתמשים באותו המושג לעתים קרובות, אתם יכולים לבחור להקדיש לו פוסט נפרד ולאחר מכן לקשר לפוסט זה מפוסטים אחרים. הקפידו להשתמש במילות המפתח ובביטויי המפתח בטקסט העוגן.

 

16. רשמו את הבלוג במנועי חיפוש לבלוגים ובקהילות שונות.

לאחר שפרסמתם לפחות חמישה פוסטים שעשויים להיות בעלי ערך ולייצר עניין רב – רשמו את הבלוג בספריות הבלוגים של מנועי החיפוש ובקהילות שונות.

 

17. שפרו את ערוץ ה-RSS של הבלוג ורשמו את הערוץ לספריות RSS.

כלי עזר: רישום לספריות, מנועי חיפוש, הפצת תכנים וסימניות

על מנת לאפשר לגולשים לעקוב אחר פרסומים חדשים בבלוג, ודאו שאתם מציעים להם להירשם לערוץ RSS. בצעו אופטימיזציה לערוץ שלכם לשימוש טוב יותר:

השתמשו במילות מפתח בתגית ה-Title והקפידו על פחות מ-100 תווים בתגית;

רוב קוראי ה-RSS מציגים את הערוצים לפי סדר אלפביתי, ולכן עדיף שהערוץ יתחיל באותיות A או B וכד';

מקמו קישורים בפוטר התחתון של ערוץ ה-RSS שלכם, כך שהתוכן שצורף מהבלוג שלכם יכיל קישורים בחזרה אליכם;

הגישו את ערוץ ה-RSS של הבלוג שלכם לספריות RSS.

 

18. הכריזו על הבלוג באמצעות פרסום הודעה לעיתונות.

כלי עזר: רישום לספריות, מנועי חיפוש, הפצת תכנים וסימניות

בעת כתיבת הודעות לעיתונות השתדלו להציג את עצמכם בצורה חיובית ומקצועית. המטרה העיקרית בשימוש במדיום זה היא לייצר עניין בסיפור שלכם. לעתים קרובות התוכן של הודעה לעיתונות המתפרסמת באינטרנט זוכה לשכפול במקומות רבים ויש בכך כדי לספק קישורים נכנסים חד כיווניים ולסייע ביצירת תנועה משמעותית לאתר שלכם.

לאחר שההודעה לעיתונות מוכנה וערוכה, הגישו אותה לאתרי הגשת הודעה לעיתונות.

 

19. בנו תוכנית עבודה מתוכננת ליצירת התכנים ופרסומם בבלוג באופן שוטף.

זוהי עובדה ידועה שארגון ותכנון מגדילים את האחריות, וזו מובילה להצלחה גדולה יותר בטווח ארוך. כאשר אתם הופכים את תהליך יצירת התוכן עבור הבלוג שלכם למאורגן ומתוכנן זה מאפשר לכם להפעיל אסטרטגיית יצירת תוכן וקידום מכירות מוצלחת יותר.

המנגנון היומיומי המשמש חברות ויחידים להשגת מטרה זו הוא לוח שנה תוכני, שהוא פשוט לוח זמנים יומי המכיל את המועדים, המקומות וסוג התוכן שיפורסם ויקודם על ידכם בערוצי המדיה החברתית הספציפיים שבהם אתם פעילים.

ללוח השנה התוכני יש כמה יתרונות, ואלו כמה מהם:

מאפשר לתכנן מראש יצירת תוכן שבועי בנושאים ספציפיים;

מבטיח שהמשאבים מוקצים לערוצים ספציפיים בהתאם לדרישה;

מאפשר להסמיך אנשים למשימות ספציפיות במדיה החברתית;

מאפשר ליצור לוח זמנים ליצירת תכני וידאו, אודיו או גרפיקה מסוימים;

מאפשר לחברות לעקוב אחר המאמצים והאסטרטגיות שהושקעו במדיה החברתית בעבר ובהסתמך על תוצאותיהם לכוונן את המאמצים העתידיים;

מעודד ייצור של תוכן ומחוללי מחויבות איכותיים יותר.

 

20. פרסמו פוסטים מצחיקים או מגוחכים.

תוכן מצחיק או מגוחך, שהוא ויראלי מטבעו, יכול לגרום לאחרים להוציא אליו קישורים. כתבו סיפור מצחיק, פרסמו תמונה מצחיקה או קריקטורה או התבדחו על אדם ידוע. היזהרו עם בדיחות מעין אלה; בדיחה העשויה בטעם רע עלולה לגרור תגובה שלילית ואף חרם.

השתמשו בערוצי המדיה החברתית על מנת להפיץ את התוכן שלכם באינטרנט, לרבות בשירותי מיקרובלוגינג (טוויטר), ברשתות חברתיות (Facebook, Myspace, LinkedIn) ובאתרי שיתוף מדיה (YouTube, Flickr, Photobucket, Vimeo, Blinkx).

 

21. ראיינו בלוגרים או אנשים פופולריים.

חפשו בלוגר בולט או אדם פופולרי בנישה שלכם. השיגו ראיון עמו ופרסמו אותו בבלוג שלכם.

הכריזו על קיום הראיון באמצעות שירותי מיקרובלוגינג (טוויטר), רשתות חברתיות (Facebook, Myspace, LinkedIn) וכן אתרי חדשות חברתיות ואתרי המלצות (Digg, Reddit, Newsvine, Sphinn) על מנת למשוך את תשומת לבם של המשתמשים לפרסום.

 

22. ארחו בבלוג שלכם תחרויות ודווחו על תוצאות.

קיום תחרויות והגרלות וחלוקת מתנות הן דרכים פופולריות להגדלת התנועה לבלוג שלכם, להשגת מנויים חדשים וליצירת קשרים חדשים בקהילת הבלוגים.

הכריזו על התחרות כשהיא מתחילה והזכירו לאנשים פעם נוספת לפני שהיא מסתיימת. השתמשו בשירותי מיקרובלוגינג (טוויטר) ובאתרי רשתות חברתיות (Facebook, LinkedIn) כדי להפיץ את הבשורה, ובקרו בבלוגים ובאתרי אינטרנט אחרים כדי להכריז על התחרות שלכם.

שלחו מידע על התחרות שלכם לאתרי התחרות הבאים:

Online-Sweepstakes.com

Sweepstakes Advantage

ContestGuide.com

ContestHound.com

חלקו פרסים טובים; אלה יכולים להיות ספרים, שוברי מתנה לאמזון, חולצות מגניבות, אייפוד או משהו דומה. אתם יכולים להעניק פרסים עבור ההערות, הביקורות או הסיפורים הטובים ביותר העוסקים בנושא מסוים.

טיפ: לפני פתיחת תחרות כדאי להתייעץ עם עורך דין ולוודא שלא שכחתם אף פרט ושכל העניין לא יהיה כאב ראש בעבורכם.

 

23. הציעו הנחות מיוחדות לקוראים שלכם.

הכריזו על התחרות כשהיא נפתחת והזכירו לאנשים פעם נוספת לפני שהיא מסתיימת. השתמשו בשירותי מיקרובלוגינג (טוויטר) ובאתרי רשתות חברתיות (Facebook, Myspace, LinkedIn) כדי להפיץ את הבשורה, ובקרו בבלוגים ובאתרי אינטרנט אחרים כדי להכריז בהם על התחרות שלכם.

 

24. כתבו פוסט אורח בבלוג הקשור לבלוג שלכם.

כתבו פוסט אורח מרתק המספק את החדשות האחרונות בנישה שלכם, כולל ממצאי מחקר או דיונים, ודאגו לפרסמו בבלוג רלוונטי לנושא.

 

25. צרו קשר עם הקוראים שלכם: שאלו שאלות והציעו להם נושאים חמים היוצרים תגובות רבות.

ראשית, הכירו את הקוראים שלכם: קראו את הערותיהם על הבלוג שלכם ובקרו בבלוגים שלהם. עודדו פרסום תגובות באמצעות הצגת שאלות בפוסטים שלכם או באמצעות הצעה לקוראים לכתוב פוסטים משלהם שמרחיבים את הרעיונות שלכם. עודדו את הקוראים לשאול אתכם שאלות – התשובה עשויה להיות נושא הפוסט הבא שלכם.

 

26. השתמשו בסקרים בבלוג.

סקר הוא דרך מצוינת לעודד מעורבות מצד הקוראים שלכם. הוא יכול גם לעזור לכם בביצוע התאמות לתוכן הבלוג, בהתבסס על המשוב המתקבל מהקוראים שלכם.

אם אתם מפעילים את הבלוג שלכם בתוכנת הבלוגים WordPress, אתם יכולים לנצל את WP-Polls plug-in. בעזרת תוסף זה אתם יכולים למקם את הסקר בסרגל הצדדי שלכם, כמו יישומון, או לכלול אותו בתוכן של הפוסטים שלכם.

השיקו סקר בבלוג שלכם והודיעו על כך באמצעות ערוצי המדיה החברתית השונים. אפשרו לקוראים לכתוב הערות ובצעו follow up עם המשתתפים הפעילים ביותר.

 

27. צרו אינטרקציה עם בלוגרים אחרים בתחום שלכם.

בחרו בבלוגים הקשורים לנישה שלכם, הצטרפו לשיחות וכתבו תגובות. אתם יכולים גם לתקשר עם בלוגרים עמיתים באמצעות ערוצי מדיה חברתית אחרים, למשל: עדכוני טוויטר ו-Jaiku, פייסבוק וכו'. פעולות אלו יעזרו לכם להפוך לחלק פעיל מקהילת הבלוגים.

הערה: כתיבת תגובות בבלוגים שאינם משתמשים בתכונה "nofollow" בקישורים המפורסמים בתגובות תעזור לכם ליצור קישורים נכנסים לבלוג שלכם.

 

28. הצטרפו לפורומים בתחום שלכם והוסיפו קישור לבלוג בחתימתכם.

חפשו פורומים של נישה מסוימת וקחו חלק פעיל בהם: פרסמו פוסטים, הגיבו לפוסטים של חברים אחרים. כללו קישור לבלוג שלכם או לפוסט בודד בפרופיל שלכם וכן את חתימתכם, אם מותר.

 

29. השתמשו בגוגל מפות להוספת מפה לבלוג שלכם.

עברו אל Google Maps ופתחו את המפה שאותה תרצו להטמיע: הקלידו כתובת או מיקום גיאוגרפי ולחצו על כפתור חיפוש. החיפוש יכול להיות אחר כתובת, עסק מקומי או מסלולי נסיעה. בחרו בשיתוף והעתיקו את קוד ה-HTML. הדביקו את הקוד בבלוג שלכם.

 

30. הוסיפו בבלוג פודקאסט ורשמו אותו בספריות פודקאסטים.

תצטרכו ליצור MP3 משלכם, להעלות אותו לחלל ההורדה הציבורי שלכם ולקשר אליו מהפוסט בבלוג שלכם או לצרפו כקובץ MP3 לעדכון RSS קיים. ניתן לצרף קובץ MP3 לעדכון RSS באמצעות הוספת תגית מיוחדת שנקראת Enclosure tag לעדכון RSS. אם אתם משתמשים ב-WordPress כפלטפורמת הבלוג, כבר יש לכם תמיכה למתחמים מובנים. WordPress מחפשת קישורים בפוסטים שלכם המצביעים על קבצי MP3. ניתן להשתמש גם בקובץ וידאו ולצרפו לעדכון ה-RSS שלכם.

רשמו את עדכון הפודקאסט שלכם לספריות פודקאסט אודיו ווידאו:

PodBean.com

 

31. צרו סקרים בכל הרשתות החברתיות האפשריות והציגו את התוצאות בבלוג.

אנשי הקשר שלכם ברשתות החברתיות עשויים להיות שונים מקוראי הבלוג שלכם. יצירת סקר ברשת חברתית יכולה להרוג שתי ציפורים במכה אחת: להגדיל את קהל הקוראים של הבלוג שלכם באמצעות אנשי הקשר שלכם ברשת החברתית ולקבל מידע מעניין לכתיבת פוסט בבלוג.

הערה: אתם יכולים להוציא קישורים לבלוגים של המשתתפים הפעילים בדיוני הרשת החברתית כדי לבנות את היחסים עמם.

 

32. כתבו דברים חיוביים על חברות מובילות בעלות שם בתקווה שהן יקשרו אליכם בסגנון "בתקשורת".

חפשו אתרים בנישה שלכם המכילים דף "בתקשורת", וכתבו משהו על החברה או על מוצר שלה. קרוב לוודאי שהחברה תבחין בפרסום שלכם ותקשר אליו בחזרה.

 

33. קשרו לבלוג מהאתר שלכם.

אם כבר יש לכם אתר מבוסס, יהיה זה טוב לתמוך בבלוג שלכם באמצעות הצבת קישור אליו. הקפידו להשתמש במילות מפתח ממוקדות בטקסט הקישור.

 

34. בקשו קישור לבלוג מחברים וקולגות.

אם יש לכם חבר או שותף שכותב בלוג, עליכם לנסות להיכנס לרשימת הקישורים שלו (blogroll).

 

35. קבלו קישור מ-Squidoo.

צרו עדשת Squidoo. ציינו את הקישור לבלוג שלכם יחד עם קישורים אחרים. הפכו את העדשה לאטרקטיבית עבור האורחים באמצעות אוסף של קישורים איכותיים מאתרים פופולריים וסמכותיים.

 

36. הפעילו קמפיין ממומן להבאת גולשים לבלוג.

אם אתם משווקים מוצרים בבלוג שלכם, אתם יכולים לשקול שימוש בספקי פרסום PPC גדולים על מנת להביא תנועה רבה יותר לבלוג שלכם. התייחסו לשירותים של Google AdWords ו-BingAds כשחקנים המובילים.

כתבו מודעה טובה שתזכה לשיעור קליקים גבוה (CTR). השתתפו במכירה הפומבית של מילות המפתח הקשורות למוצרים שלכם. עבדו קשה על דף הנחיתה שאליו תקשרו את המודעה שלכם – ודאו שהמבקרים לא ינווטו החוצה מאזור המכירות של הבלוג שלכם. עקבו אחר מסעות הפרסום PPC שלכם ונתחו אותם על מנת לבחור את המכירות הפומביות ומילות המפתח הטובות יותר עבור ההצעות שלכם.

 

37. נטרו את הפעילויות השונות שלכם.

כלי עזר: ניתוח תנועת מבקרים

הפכו למשימה סדירה את בדיקת הנתונים של תנועת המבקרים ונתחו את ביצועיכם (בתנאי שהתקנתם בעבר Web Analytics בבלוג שלכם). למדו כמה קוראים מבקרים בבלוג שלכם מדי יום, אילו אתרים מפנים אליכם את התנועה הטובה ביותר, אילו מילות מפתח זוכות למעורבות הגבוהה ביותר ועוד.

מלבד נתוני web analytics מסורתיים, יהיה זה טוב גם לנתח את המעורבות החברתית של קוראי הבלוג שלכם: עקבו אחר הצפיות ב-RSS, אחר הצפיות בפוסטים של הבלוג, אחר התגובות, אחר אזכורים ב-Trackbacks Google, טוויטר ו-Jaiku, אחר מספר העוקבים בטוויטר, אחר שיתופים ולייקים בפייסבוק, אחר סימניות חברתיות ואחר הצבעות באתרי המלצות חברתיים כמו Digg, Reddit, Newswine וכו'.

אתם יכולים לעקוב אחר גורמים אלה באופן ידני או להשתמש בכלי בתשלום, למשל PostRank Analytics.

השארת תגובה