Title,תיאור,קטגוריה,תאריך יעד,אחראי לביצוע,כלי עזר,זמן משוער לביצוע הגדרת סביבת פיתוח,
חסימת האתר על ידי קובץ ה-robots.txt אינה מספקת!
יש לוודא שסביבת הפיתוח חסומה בסיסמה ו/או פתוחה לכתובות IP מסוימות בלבד.
מי אחראי על העברת התכנים מהאתר הישן לחדש?
באתרים גדולים זה המקום לחשוב גם על מנגנון המייצר את טבלת ההמרה, אולי כחלק מהעברת התוכן...
",דברים שכדאי להחליט ולעשות לפני הפיתוח,,,, טבלת המרה,"מי אחראי על הקמת טבלת ההמרה?
אילו דפים מהאתר יעברו לאתר החדש?
כיצד יטופלו כתובות ישנות שלא קיימות באתר החדש (404 ,302 ,301)?
תהליך שדרוג אתר הוא הזדמנות למעבר לפרוטוקול מאובטח. יש לשקול את כל הפרמטרים (זמני תגובה, ווידג'טים תומכים באתר, מקורות של תמונות האתר, שימוש במסגרות, הפניות וכו').
האם האתר החדש יכיל WWW? (יש לקחת בחשבון את כל הפרמטרים כולל דירוגים ורשתות חברתיות)
הגשת מסמך אפיון SEO להקמת/שדרוג אתר לחברת הפיתוח כחלק מהצעת המחיר (בקרוב נפרסם צ'קליסט - אפיון SEO להקמה/שדרוג אתר).
,דברים שכדאי להחליט ולעשות לפני הפיתוח,,,, דירוגים,"הפיקו דוח דירוגים מפורט.
ראו בתמונה למטה דף לדוגמה מתוך דוח הדירוגים:
",דברים שכדאי לתעד לפני המעבר,,,מעקב דירוגים, מבנה,"
סריקה מלאה של האתר עם וללא JS. תיעוד מצב קיים של מבנה האתר (משקלים, עומקים, קישורים פנימיים וכו').
במידה וסורקים עם A1 Microsys כדאי לשמור את פרויקט הסריקה ובשלב הבדיקה להשתמש באפשרות ל-Recrawl.
לחצו על התמונה למטה לצפייה בנתוני ניתוח סמכות הדפים לדוגמה:
",דברים שכדאי לתעד לפני המעבר,,,אופטימיזציית קישורים פנימיים, קישורים נכנסים,מיפוי של כל הקישורים הנכנסים. יש לכך חשיבות כאשר יש קישורים לדפים שלא יהיו באתר החדש.
,דברים שכדאי לתעד לפני המעבר,,,בדיקת איכות קישורים נכנסים, מטמון גוגל לדפים מקודמים,,דברים שכדאי לתעד לפני המעבר,,,, דוחות GSC,"תיעוד ב-GSC של:
Search Analytics
סטטיסטיקות סריקה
מצב אחזור דפי נחיתה
דפים מאונדקסים
קישורים שבורים
לאחר סיום הפיתוח ובדיקת הלקוח יש לערוך בדיקות מקיפות לתאימותו של האתר למנועי החיפוש בהתאם למסמך האפיון.
חשוב: ייתכן כי את תאימותם של חלקים מהאתר נוכל לבדוק רק לאחר העלאתו של האתר לאוויר. יש לציין זאת בדוח. כדאי לבקש סביבה נוספת, פתוחה למנועי החיפוש (תכנים מזובלים וללא רמזים הקשורים ללקוח) ולבצע שם בדיקות נראות. לפעמים נוכל להסתפק באתרים הממומשים באופן דומה.
",לאחר גמר פיתוח ולפני העלאה,,,, בדיקה מקיפה לטבלת ההמרה,"יש לוודא שהטבלה תקינה ועומדת בקריטריונים שנקבעו בשלב האפיון (טיפול בכתובות ישנות שלא קיימות, הפניות 302 ו-301 וכו').
",לאחר גמר פיתוח ולפני העלאה,,,, סריקה ב-A1 ושמירת הפרויקט,במטרה לבצע סריקת recrawl מיד לאחר העלאת האתר החדש.
,לאחר גמר פיתוח ולפני העלאה,,,, בדיקת סמכות דפי האתר (משקלים),"**התראה מתאימה תתקבל באמצעות Web CEO בדוח הרלוונטי**
לחצו על התמונה למטה לצפייה בנתוני ניתוח סמכות הדפים לדוגמה:
",לאחר גמר פיתוח ולפני העלאה,,,אופטימיזציית קישורים פנימיים, יצירת מפת אתר XML חדשה והגשתה למנועי החיפוש,"
**התראה מתאימה תתקבל באמצעות Web CEO בדוח הרלוונטי**
במידת הצורך יש למחוק את המפה הישנה.
",מיד לאחר העלאת האתר החדש,,,יצירת מפת אתר, לוודא תקינות תגיות CANONICAL,"
**התראה מתאימה תתקבל באמצעות Web CEO בדוח הרלוונטי**
יש לוודא שכל החסימות הוסרו (תגיות robots, קובץ robots.txt).
",מיד לאחר העלאת האתר החדש,,,ביקורת טכנית, בדיקת יישום טבלת ההמרה,בכדי לבדוק את יישומה ותקינותה של טבלת ההמרה יש לטעון את הפרויקט הישן ב-A1 ולסרוק במצב recrawl ולאחר מכן לפעול בהתאם לאפיון הראשוני.
,מיד לאחר העלאת האתר החדש,,,, במקרה של דומיין/פרוטוקול שונה יש לפתוח נכס חדש ב-GSC,לא מומלץ למחוק את הנכס הקודם.
,מיד לאחר העלאת האתר החדש,,,, במקרה של מעבר לפרוטוקול מאובטח יש לשנות את הפרופיל ב-Web CEO,"http://www.webceo.co.il/1001-28
",מיד לאחר העלאת האתר החדש,,,סקירת פרויקט, אחזור כגוגל ב-GSC,"",מיד לאחר העלאת האתר החדש,,,, בדיקת תקינות קובץ robots.txt,"
.
",מיד לאחר העלאת האתר החדש,,,, בדיקת זמני תגובה,"לחצו על התמונה למטה לצפייה בדוח מהירות הדפים לדוגמה:
",מיד לאחר העלאת האתר החדש,,,ניתוח SEO, בדיקת תאימות למובייל (בהתאם לפתרון),"לחצו על התמונה למטה לצפייה בדוח לדוגמה:
",מיד לאחר העלאת האתר החדש,,,ניתוח SEO, בדיקת כתובות קישורים פנימיים,יש לוודא כי אין הפניות כלשהן בין הקישורים הפנימיים!
,מיד לאחר העלאת האתר החדש,,,, סטטיסטיקות סריקה מתוך GSC,"יש לוודא שקצב הסריקה וכמות הדפים תואמים לאתר החדש ושאין בעיות של זמני תגובה.
",שעות לאחר העלאת האתר,,,, בדיקת מטמון דפי האתר בגוגל,,שעות לאחר העלאת האתר,,,, דירוגים ונראות בתוצאות החיפוש,"
**התראה מתאימה תתקבל באמצעות Web CEO בדוח הרלוונטי**
יש לוודא שהכתובות החדשות מחליפות את הישנות (יכול לקחת גם יום-יומיים).
יש לוודא שהדירוגים לא נפגעו.
יש לוודא שהתמונות מופיעות בגוגל תמונות עם הכתובות החדשות.
ראו בתמונה למטה דף לדוגמה מתוך דוח הדירוגים:
",שעות לאחר העלאת האתר,,,מעקב דירוגים,